Strona główna > Lifestyle > Content marketing a generowanie leadów sprzedażowych

Jeśli zależy nam na interakcji z klientem i jego dobrowolnym zaangażowaniu, powinniśmy postawić na inbound marketing oraz content marketing. Założeniem tego pierwszego jest zainteresowanie ze strony konsumenta (zamiast jednostronnego bombardowania ofertą), a tego drugiego: wartościowe treści, które przyciągną użytkownika do witryny. Dlatego też kluczowe staje się zastosowanie odpowiednich strategii, takich jak pozycjonowanie Kraków, które pomagają zwiększyć widoczność naszej strony. Nieodłączną częścią tego typu kampanii marketingowych powinno być pozyskiwanie cennych leadów sprzedażowych. Dlaczego jest to istotne i jak do tego dążyć?

Najpierw zastanówmy się jak działają wyszukiwarki internetowe na co dzień pomagają internautom znajdować informacje, których w danej chwili potrzebują. Pośród wszystkich stron szukają tych, które najlepiej odpowiadają wpisanym przez nas słowom kluczowym, a następnie wyświetlają je w tzw. wynikach wyszukiwania. Właściwie każdy użytkownik Internetu korzysta z wyszukiwarek takich jak Google, Yahoo!, MSN czy Bing, jednak czy zastanawiamy się kiedykolwiek jak one działają? Zapewne nie, a przecież to narzędzie, z którego tak często korzystamy.

W poniższym tekście postaram się przybliżyć Ci nieco mechanizm działania wyszukiwarki internetowej.

Zacznijmy od zapoznania się z podstawowymi pojęciami związanymi z nimi związanymi:

Robot indeksujący ( "pająk" ) - to program, którego zadanie polega na czytaniu, analizowaniu treści oraz kodu HTML stron.

Robot podąża za linkami, które są umieszczone na stronie (linki wewnętrzne i zewnętrzne). Pojawia się na nowych i na długo istniejących już stronach. Witryny, które nie zostały odwiedzone przez robota pozostają niezaindeksowane, przez co nie są widoczne w wyszukiwarce.

Indeks (wykaz) - liczba artykułów i krótkich zajawek z odnośnikami do stron, na których znajdują się informację odpowiadające naszemu zapytaniu.

Baza danych - zbiór stron zaindeksowanych przez roboty. Baza jest cały czas aktualizowana, gdyż w Internecie codziennie pojawiają się tysiące nowych witryn.

Algorytm wyszukiwarki - to zbiór zasad kierujących oprogramowaniem wyszukiwarki. Algorytm ocenia witrynę ze względu na zgodność odpowiedzi na określone zapytanie, analizuje tysiące czynników wpływających na wartościowość danej strony dla danej frazy, i na podstawie tych kryteriów określa miejsce strony w indeksie dla danego zapytania - frazy kluczowej.

Najważniejsze funkcje wyszukiwarek

  • Wyszukiwarki umożliwiają internautom dotarcie do poszukiwanych przez nich informacji oraz sugerują nam podpowiedzi wyszukiwania, dzięki czemu możemy lepiej sformułować zapytania.

  • Wyszukiwarki działają coraz bardziej precyzyjnie i dokładnie, co przyspiesza proces korzystania z zasobów Internetu.

  • Wyszukiwarki są niezbędne w wykorzystaniu marketingu internetowego:

- pomagają przy osiągnięciu przewagi konkurencyjnej, czyli zdobyciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, dzięki czemu zwiększa szanse na zdobycie klienta poszukującego danego produktu lub usługi

- możemy reklamować się stosunkowo niskim kosztem i docierać do wybranej grupy konsumentów, co pomoże zwiększyć sprzedaż naszego produktu czy usługi

- zwiększa się świadomość marki w Internecie i kształtuje jej pozytywny wizerunek.

Niektóre czynniki, które mają wpływ na pozycję strony w indeksie:

  • Treść strony - aby strona była na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, jej treści muszą odpowiadać na zadawane w wyszukiwarce zapytania,

  • Struktura witryny - słowa kluczowe powinny znajdować się w różnych miejscach ( w nagłówkach, akapitach),

  • Meta title - czyli słowa kluczowe w tytule strony,

  • Kluczowe słowa w nazwie domeny i adresie,

  • Linki zewnętrzne - liczba linków nie jest tutaj najważniejsza, istotne są anchor linki ( wartość strony na której jest link),

  • Linki wychodzące - które linkują do innych stron,

  • Linki wewnętrzne - które linkują do innych podstron w danym serwisie,

  • Data rejestracji domeny i jej historia,

  • Gęstość kluczowych fraz - słowa kluczowe oraz ich synonimy powinny być zamieszczane na stronie w sposób naturalny, zbytnie nasycenie słowami kluczowymi nazywa się spamowaniem,

  • Systematyczne umieszczanie aktualnych treści,

  • Polecanie strony przez użytkowników serwisów social media - dzielenie treści przez serwisy społecznościowe np. Facebook, Google Plus, Twitter odgrywa coraz większą rolę.

Działania, które mogą obniżyć pozycję w wyszukiwarce internetowej:

  • kopiowanie treści z innych witryn i tworzenie duplicate content (powielanie treści ),

  • częste awarie serwera,

  • backlinki ze stron o niskiej jakości,

  • używanie przesadnej ilości słów kluczowych w treści strony.

Jak skutecznie korzystać z wyszukiwarki internetowej?

Musimy dokładnie zastanowić się nad sprecyzowaniem tego, co nas interesuje. Trzeba wziąć też pod uwagę błędy stylistyczne i ortograficzne, ponieważ może to wprowadzić wyszukiwarkę w bląd.

Należy też pamiętać o tym, aby używać polskich znaków (w krajowych wyszukiwarkach).

Zapytania powinny być możliwie krótkie, konkretne i dość precyzyjne. Wyszukiwarki dają możliwość zawężenia wyników wpisanego zapytania do określonej witryny. Znajomość zasad pozycjonowania stron www ułatwia odszukanie poszczególnych treści w Internecie.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz