Strona główna > Lifestyle > Prawa konsumenta w sieci

Prawa konsumenta w sieci

Polska rozwija się w mocno dynamicznym tempie, nic zatem dziwnego, że ma to również bezpośrednie przełożenie na sytuację tak na rynku pracy, jak i na kwitnącym (bo dokładnie tak należy ten stan faktyczny wprost zdefiniować!) rynku usług elektronicznych, w tym sprzedaży za pośrednictwem licznych sklepów internetowych bądź innych przedsięwzięć zaliczanych do szerokiej branży e-commerce! Wraz ze wzrostem zamożności przeciętnego Kowalskiego, rozwija się jednak szereg przepisów prawnych, które powinny być bezwzględnie stosowane przez osoby prowadzące sklepy internetowe. I o tych przepisach prawnych będziemy dzisiaj właśnie pisać!

 

Warto zwrócić przede wszystkim baczną uwagę na to, że w celu prawidłowego funkcjonowania sklepów internetowych, konsumenci zainteresowani analizą tego, czy ich prawa są aby przestrzegane, powinny zapoznać się z podstawowym dokumentem w tym zakresie, jakim oczywiście jest regulamin sklepu internetowego. To właśnie w tym regulaminie możemy jako konsumenci zapoznać się z zapisami odnośnie tak rękojmi, jak i gwarancji oraz oczywiście terminów płatności, zasad dostawy i wiele innych.

 

Ponadto, każdy kto chce przybliżyć sobie tematykę praw konsumenckich w sieci powinien też zwrócić baczną uwagę na treść e-maili otrzymywanych z danego sklepu internetowego, ze szczególnym uwzględnieniem załączników dołączanych do tych wiadomości elektronicznych. Jest to o tyle istotne, że każdy szanujący się sklep internetowy powinien przysłać nam na e-maila po dokonanym zakupie, który pod względem zasad prawa cywilnego stanowi zawarcie transakcji cywilnoprawnej, wzór oświadczenia za pomocą którego konsument może prosto i szybko odstąpić od zawartej przez siebie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa w określonym we właściwej ustawie terminie czternastodniowym. To bardzo istotne uprawnienie konsumenta, które jest wykorzystywane coraz częściej, niemal na równi z normalnymi roszczeniami z tytułu rękojmi, takimi jak roszczenie o naprawienie towaru czy jego wymianę! Warto mieć to na uwadze, szczególnie uwzględniając fakt, że przecież zawarcie umowy za pomocą infrastruktury sklepu internetowego z samej swojej natury praktycznie zawsze będzie zawarciem jej poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedającego.

 

Kiedy przegląd internet, więc, że naprawdę jest wiele sklepów internetowych, które sumiennie wywiązują się z nałożonych na nich, co by nie mówić – licznych obowiązków w zakresie respektowania omówionych wyżej w treści niniejszego artykułu praw konsumenckich, a do takich sklepów można zaliczyć między innymi sklep Bonami. Co by nie mówić, lektura samych podstawowych dokumentów opublikowanych na tego typu przedsięwzięciu e-commerce upewnia, że zamawiając dany towar, możemy liczyć jako konsumenci na przestrzeganie naszych praw!

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz