Strona główna > Lifestyle > Światła i cienie w fotografii produktowej

Fotografia produktowa jest jednym z podstawowych gatunków fotograficznych. Tak jak każdą fotografię, zdjęcie produktowe należy wykonać ze szczególną dokładnością, tak aby przedstawiony produkt wydał się atrakcyjny i przyjemny dla oka. Musi on swoim wyglądem przyciągnąć uwagę, zwłaszcza gdyż jest produktem reklamowym.

Piękna fotografia produktu zwiększa ruch na stronie internetowej i zachęca do oglądania katalogu, w którym są one przedstawione. Profesjonalny fotograf wie jak stosować odpowiednie światło i jak użyć najlepszych metod, aby wyeksponować fotografowany obiekt. Dużym wyzwaniem jest odtworzenie przedmiotu bez zniekształceń, w świetle które oddaje delikatne cienie, bez niepożądanych odbić i przy użyciu dobrego kąta fotografowania. Istotny jest też czas, ponieważ w wielu przypadkach zdjęcie produktowe to "masówki", gdzie mamy zazwyczaj wiele przedmiotów do sfotografowania.

Zdjęcia w fotografii produktowej - co wyeksponować?

Jakie zdjęcia w fotografii produktowej możemy wymienić? Najpopularniejsze jest zdjęcie na białym tle - jest to prawdopodobnie najczęściej używane tło do fotografowania produktów. Podstawowym powodem jest to, że produkt wyraźnie wyróżnia się na białym tle, a jego kolory i faktura są idealnie przedstawione przez światła i cienie. Ważne jest również odpowiednie zbliżenie, tak aby było widać szczegóły zdjęcia, podkreślające zalety produktu, jego strukturę, dbałe wykończenia.

Znana jest też fotografia grupowa - stosowana zwłaszcza w przypadku produktów sprzedawanych w komplecie czy w dużych ilościach, albo też do fotografowania różnych wersji tego samego produktu; oferuje potencjalnym klientom obejrzenie danego produktu z praktycznie każdej strony. Takie przedstawienie przedmiotu pokazuje różne części i kąty w jednym obrazie.

zdjęcia w fotografii produktowej

Wyobrażenia a rzeczywistość - jak przedstawić produkt, aby nie skłamać?

Ważne, aby przestawić produkt takim jakim jest, aby po zakupie klient nie był zawiedziony, że przedmiot wygląda w rzeczywistości zupełnie inaczej niż na zdjęciu. W fotografii produktowej istotne też, aby ująć produkt w otoczeniu, w którym zakłada się, że będzie on używany, w codziennym życiu. Możemy go przedstawić w artystyczny sposób, opowiedzieć historię o nim i środowisku, w którym się znajdzie. Profesjonalne i zarazem "ludzkie" podejście zachęca zainteresowanych do zakupu.

Zobacz portfolio firmy wyspecjalizowanej w fotografii produktowej: PROTOTU. 

Jak tłumić cienie i pogłębiać głębię?

Odpowiednie ustawienie zewnętrznej lampy błyskowej może wzmocnić głębię zdjęcia i jest zazwyczaj łatwiejsze i skuteczniejsze niż światło z lampy błyskowej aparatu. Ono może obejmować tylko bliską powierzchnię (jak ściana czy sufit). Dlatego, aby uzyskać naturalniejsze oświetlenie z ujęciem większej przestrzeni, powinniśmy korzystać z lampy błyskowej przymocowanej do aparatu, która jest mobilna i dzięki niej zaoszczędzimy na czasie (jeśli nie mamy go zbyt dużo i nie możemy przenosić wielu ciężkich lamp). Odbicie dodatkowego światła błyskowego zapewni nam również większy zasięg i okaże się idealne chociażby przy oświetlaniu całego zestawu produktów.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz